MR komplettering

Idag åkte jag iväg och kompletterade MR undersökningen. Blev lite orolig när sköterskan började förklara att de sett en svullnad men blev lugnare när han förklarat klart. Det visade sig att de sett att ryggmärgskanalen var något trång vilket påverkar transporten av ryggmärgsvätskan i hjärnan. Det ville kontrollera det bättre så idag fick jag ta nya bilder med kontrast. De sprutade helt enkelt in kontrast genom en kanyl.

 
Det visade sig att deras misstankar stämde och att kanalen är något trång. Vi får se vad läkarna säger. Sköterskan kan ju inte utala sig för mycket men svarade att de kan ge symtom. Läkarna ska väl försöka klura ut varför det är på det sättet och om det kan det vara orsaken till iallafall några av mina symtom. 
 
På sätt och vis är det skönt att veta att jag faktiskt har en avvikelse. Är så trött på att höra att allt ser bra ut när mitt mående säger annorlunda. Så nu är det bara att vänta och se. Kanske är det något som kan åtgärdas. Man kan ju alltid hoppas.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0