MR

Idag har jag varit iväg och gjort en magnetröntgen av hjärnan. Det är verkligen skönt att jag fick göra den på Löwet eftersom det är så nära. 


Det kändes lite klastrofobisk och jag fick lite panik när jag åkte in i tunneln men det gick över. Jag  blundande och fokuserade på min andning och försökte meditera under tiden. Det gick hyffsat bra med ljudet, det låter ju en del men man får hörlurar med musik i som stänger ute ljudet något iallafall.  

Man måste ligga helt stilla för att bilderna inte ska bli suddiga. Antar att jag lyckades med det eftersom det tog typ en kvart. Efteråt var jag rätt yrslig och kände mig svimfärdig men det gick bra att gå. Vi kunde ju inte ta rullstol eftersom mammas armar inte klarar det, så det var bara att gå. Som tur är så är det inte jättelångt att gå. Det är så skönt att ha det gjort och att det gick så pass bra, speciellt då jag varit så slut de sista dagarna och är rätt borta i huvudet.

Vid utgången ligger ett apotek så vi passade på att handla en smoothie och som belöning för att jag klarade av att hålla min panikångest i schack köpte jag lakrits från lakritsfabriken.

Jag passade även på att köpa nya stödstrumpor då de hade erbjudande. Det var dags att byta ut de gamla.

Nilla
2017-02-03 @ 12:06:46

Bra jobbat. Det är lätt att få panik i den där maski en även om man inte brukar få ångest eller panik annars. Kram

Svar: Ja jag misstänker att det ger de flesta lite ångest.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0