Besök hos mamma

Idag böt jag min soffa mot mammas. Jag tog färdtjänsten dit och hälsade på henne en stund. Det är så skönt att kunna vara mer självständig än tidigare. Jag hade egentligen tänkt åka dit igår men då orkade jag inte, så det fick bli idag istället. Vi tog varsin sida av soffan.



Jag tog med mig gluten och laktosfri kladdkaka, som om vi skulle behöva det, Haha. Måste på allvar ta tag i mina kostvanor igen. Oftast orkar jag inte tänka på att fixa nyttig mat utan bara tar det enklaste alternativen jag har hemma. Jag ska försöka få in mer grönsaker och minska på kolhydraterna samt äta mindre portioner igen. Trodde väl aldrig att underviktiga jag skulle behöva tänka på vikten men när man inte kan röra på sig lägger jag nu på mig. I början gick jag ner, nu går jag upp.


Eftersom mamma fått en ny inflammation i armen pga att hon lastat in och ut rullen ur bilen bestämde vi att vi ska ta färdtjänsten till Ikea i vår och köpa fler glaslådor så jag kan frysa in nyttigare mat. Då hjälper chauffören till att lasta rullen in och ur bilen. Det blir en tuff utmaning med Ikea så vi får se hur det går. Men jag måste ha rullen så vi får vänta tills mamma kan dra den igen. Vi passar på en vardag när de öppnar så ska det nog gå bra.

Jag passade på att mysa lite med Enya också. Hon är svart som natten och syns knappt Hon är så lugn, annat mot min katt som har klös.

När jag kom hem hade jag fått brev från Aleris. Jag har redan fått tid för en MR. Trodde jag skulle behöva åka till Karolinska men behöver bara åka till Löwet. Så nästa torsdag är det dags. Nu börjar energin ta slut så jag ska ge Lova mat och sedan vila.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0