Växter

Igår åkte jag och mamma iväg till Bauhaus för att köpa växter. Jag har ett presentkort där som jag inte hade använt än. Att vara inne på Bauhaus är rätt tufft med många intryck, både jag och mamma kände oss borta i huvudet. Men när man inte har så mycket energi är det bra när man kan kombinera flera uppgifter samtidigt. I detta fall exponeringsövning+gå+uträtta ärende. 


Jag köpte två ormbunkar och en orkidé.
Det är rätt svårt att hitta växter som både är kattsäkra och inte kräver allt för mycket ljus. Jag har ju bara två fönster och de är placerade i ett läge som inte ger så mycket ljus.


Lova var lite nyfiken först men verkar inte bry sig så mycket om växterna. Det har hon aldrig gjort vilket är skönt. Julius ville ju gärna provsmaka. 


Det känns så mycket mer hemtrevligt med växter i fönstrerna. Nu ska jag bara försöka hålla dem vid liv.


Idag vaknade jag inte fören halv tolv, jag var så trött igår och jag har haft lite problem med sömnen på sista tiden. Det är skönt att få sova ordentligt. Idag bränner det i kroppen, antagligen eftersom jag gick en del igår, trots att jag var så slut. Jag hade med mig rullen men det är svårt att sitta still när man ska välja och inhandla växter. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0