Badat

Jag kom iväg och badade idag även om min utflykt inte började så bra. När taxin kom visade det sig att det var samåkning så min rullstol fick inte plats. Så jag fick efter lite strul ringa resegarantin som hjälpte mig med en ny taxi. Så efter 40 minuters vänta i solen och en panikattack senare bar det av. Så det här blev verkligen en exponeringsövning för mig. Stackars mamma och & H väntade vid badet på mig, de trodde väl aldrig jag skulle komma. 


Jag solade och doppade mig en gång. Satt i vattnet några minuter det fick räcka idag efter allt strul. Var så skakig i kroppen och svimfärdig redan på morgonen. Troligtvis pga att musklerna var så extremt spända igår. 

Det var iallafall jättehärligt att komma iväg. Mina muskler mår så bra av att bada, de slappnar av totalt. Det är så underbart att kunna ligga och titta på vattnet. Det som skulle bli en utflykt på ca 1 timme blev istället ca 3 timmar. Haha. Nästa gång ska jag vara tydlig med att jag har med mig rullstol och måste nog ställa klockan så att jag inte är iväg så länge.

Nu är jag tillbaka i min mörka sovalkov. Lunchen idag blir en näringsdryck. Musklerna är matta och hjärtat har fått arbeta lite väl hårt men jag är lycklig trots hög ångestnivå just nu.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0