Jäkla sjukdomar

Är så frustrerad just nu. Var tvungen att tacka nej till en båttur idag pga att jag är så slut i kroppen. Men vissa dagar går det bara inte att pressa sig. Jag ska försöka att inte vara för besviken då det faktiskt kommer fler dagar.  Men ibland suger det att behöva tänka långsiktigt och tänka framåt.


Jag hade två för mig rätt bra dagar, onsdag och torsdag då jag var igång en del här hemma med städning. Igår tänkte jag "oj va bra det här går, kanske har jag kommit upp en nivå". Där, när den tanken slog mig började varningssignaler dyka upp. För mig innebär det oftast att jag går på adrenalin och det innebär bakslag. Kunde inte somna igår eftersom adrenalinet rusade i kroppen. Idag är kroppen istället helt slut på adrenalin. Det finns liksom ingen extra växel att lägga i alls. Det känns ändå inte som ett jättestort bakslag så med vila vänder det nog snart. 

Det är så svårt att köra pacing ibland eftersom bakslagen ofta kommer någon dag efter. Det gör det även svårt för människor runt mig att förstå hur lite jag faktiskt orkar. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0