Livsplan

Jag ligger här och är vaken och lyssnar på poddar med Benny Rosenqvist. Det fick mig att återigen funderar lite över vilken livsplan jag valt i detta liv, vilken karma jag bär med mig samt vad det är jag ska lära mig. Det kan ju emellanåt kännas riktigt tufft att vara sjuk och jag kan känna att "kunde jag inte lärt mig det jag ska på ett trevligare sätt."  


Här är några saker som jag lär mig eller fått djupare förståelse för sedan jag blev sjuk.

💡Först så har jag fått möjligheten att kunna leva mig in i hur det är att leva med nedsättningar, både fysiska och psykiska.

💡Jag har fått möjlighet att se en del av de brister som finns i samhället och vilken syn som människor har på personer som har någon typ av nedsättning. Både positiva och negativa saker men det är fortfarande mycket som behöver göras på det här området.

💡Jag har fått lära mig att lyssna på kroppens signaler. Det är bättre att jobba med kroppen än emot den. 

💡Min förmåga att leva i nuet har ökat. Det gäller inte enbart att man grubblar eller gör planer för framtiden och på så sätt missar nuet. Utan även att jag skjutit upp saker som jag vill uppleva eftersom jag tänkt att jag har tid - tills det inte finns det helt plötsligt. Jag är inte helt där men tror att det här är något man får jobba med hela livet. 

💡Att vara tacksam för det man kan eller har istället för att fokusera på det man inte har eller kan. Jag har fått lära mig att vara tacksam för små saker som att kunna duscha, stitta en kvart i solen mm och jag hoppas jag kommer ha med mig det även när jag blir bättre. Jag tror ju på lagen om attraktion, att känna sig glad och tacksam drar ju till sig högre energier, vilket är det man vill. Men det är inte alltid så enkelt att vara positiv för små saker när livet är tufft.

💡Mitt kontrollbehov har jag tvingats jobba med och jag har fått lära mig att släppa lite på kontrollen.

💡Jag har insett att jag har rätt att kräva saker. Att göra mina önskningar och tankar hörda och inte alltid tänka på andras bästa först. Menar inte att man ska köra över andra men att ens egna behov ska väga lika tungt. Jag har alltid varit rätt försynt.

💡Jag har fått börja jobba med att be om hjälp, att inte vilja vara till besvär sitter hårt i mig. Ännu en sak som troligtvis är kopplat till dålig självkänsla, något som jag också jobbar med.

💡Jag har fått jobba med mina rädslor t.ex. dödsångest. Med tanke på min tro så bör jag egentligen inte vara rädd för döden men där kommer mitt kontrollbehov in. Sedan är det väl också för att jag inte känner mig klar här utan vill bidra med mer.

💡Kände redan innan jag blev sjuk att mitt liv var stagnerat. De var saker jag behövde förändra i mitt privatliv men det var och är fortfarande svårt när orken inte finns där. Så jag har fått börja fundera på nytt hur mitt drömliv skulle se ut. 

💡Antar att jag nu ska använda mitt spirituella intresse och tro inte enbart i teorin utan i praktiken. Att inte enbart veta saker utan att verkligen känna tillit och universums energi/kärlek.


Nä nu ska jag försöka göra ett nytt försök att somna. Hoppas John Blund kommer snabbt.

Nilla
2017-07-20 @ 09:13:44
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Härligt att du kommit så långt 💖

Svar: Det är ett ständigt pågående arbete. I bland faller man ner och och allt känns skit. Sedan får man ta nya tag. Det är ju tyvärr inget linjärt uppgående jobb att arbeta med sig själv utan det går upp och ner. Men det är bara att jobba på i vardagen så gott man kan där och då. Att tillåta sig att känna att allt är skit och orättvist är för övrigt en annan sak jag jobbar med. Det är ok så länge man inte fastnar i det.
Thérese

Anonym
2017-08-11 @ 11:53:20

Så bra tankar insikter, att vara sjuk förändra inte bara livet utan även insidan.... jobbar man som du på att se det positiva kan de ge energi! Blir spara på detta inlägg🤗 Kram Lisali




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0