Sjukgymnasten

Idag besökte jag sjukgymnasten/samtalskontakten. Vi talade om vad som hänt sedan sist vi sågs och hur läget är just nu. Vi talade om akupunktur och min träning. Jag ska fortsätta med promenaderna var tredje dag men försöka hitta en sträcka som fungerar bättre. Så nästa gång jag ska promenera ska jag kolla sträckan med runkeeper. Jag ska även fortsätta med stolövningen eller vad man ska kalla det. Jag berättade att jag igår testade isometric yoga för me-sjuka. M menade att det är rätt tuff träning vilket jag märkte av idag. Det ser ju så enkelt ut men är rätt tufft för en svag kropp. Men det är bra träning enligt M så jag får anpassa det med färre repetitioner. Tänkte att jag ska försöka få in det två gånger i veckan till en början. Tänk vad mycket man kan hitta på Youtube. Länk finns nedan.


Sedan åkte vi och köpte pizza, så slipper tänka på det. Efter det åkte vi och hämtade upp surfplattan mamma skulle köpa. Sedan åkte vi hem till mig och åt. Var rätt slut vid det här laget trots att vi hade rullen med så blev det lite att gå. Min kroppskontroll efter en aktivitet är ju lite som någon som druckit lite för mycket så jag lyckades välta tillbringaren till min mixer, så den gick i tusen bitar. Så nu är jag utan mixer, pust. Den var ju ett par år och skulle egentligen behöva en med lite starkare motor men får klara mig med stavmixer just nu. Allt som allt en bra dag. 

Yoga för ME/CFS



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0