Mina symtom och hydrocefalus

Har en riktigt skitdag idag. Musklerna och mina potsliknande symtom är inte roliga men fick lite nytt hopp när jag såg det här videoklippet på Youtube. 


Jag hoppas verkligen att min hydrocefalus kan vara orsaken till många av mina problem. Samtidigt, om det skulle vara så är jag riktigt förbannad på vården som tog ända till 2017 att hitta det felet när det i mitt fall endast krävdes en MR. Jag har varit dålig sedan 2011 och redan då klagade jag på tryck i huvudet. Men det undersöktes aldrig eftersom mina symtom enbart var ångest enligt läkarna. 

Nu är det iallafall på g men jag måste vänta till slutet av augusti för min telefontid med neurokirurgen. Jag har ju förutom något för mycket vätska i ventriklarna även för mycket runt hjärnan. Om jag förstår rätt är det det kvinnan i videon beskriver som external CSF. Mitt tryck är dock inte förhöjt men det utesluter tydligen inte förhöjt tryck. Ska ta det med läkaren. 

Hydracefalus och mina symtom
Lisbeth
2017-07-17 @ 22:21:19

Hoppas det kan vara orsaken till många av dina symtom. Du har all anledning att vara förbannad.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0