Tänker

Jag ligger och tänker på att det vore så skönt om man som sjuk varje morgon eller ett par gånger i veckan kunde få hem bra mat för hela dagen. Tänk om man kunde få hjälp av näringsexperter som utifrån ens symtom och diagnoser komponerade måltider för just dig, som kunde hjälpa din kropp att läka. Då tänker jag frukost, lunch, mellanmål och middag. Självklart ska det så långt det går vara ekologisk, närodlat och gärna efter årstid. Vore inte det toppen? När man är sjuk och saknar ork så är det svårt att på egen hjälp komma på bra mat samt laga den och sedan ta disken på det. Då är det lätt hänt att det blir micrad färdigmat och det är inte bra för kroppen.


Jag har ju haft mat från kommunen som hemtjänsten kom med och det var definitivt ingen kost som någon kropp mår bra av i längden. Förstår att det är en kostnadsfråga men med den maten lär man snarare få näringsbrister. 

Hade jag ork och pengar kanske det vore en affärsidé att satsa på. Kan i nuläget bara hoppas på att någon annan inser hur smart det är.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0