Kosten

Jag tycker det är så svårt med kosten när man har lite energi och att se till att få i sig bra mat är ju så viktigt. När jag saknar energi går jag tillbaka till gamla vanor eftersom jag inte orkar lägga energi på att tänka på vad jag ska äta. Maten måste dessutom gå fort att laga. 


Jag hoppas att jag kan gå mer åt det vegetariska hållet igen eftersom jag tror det är bäst för kroppen men då gäller det att handla ekologisk för annars får man i sig så många olika kemikalier. 

Jag var vegetarian för ca 10 år sedan men då hade jag egentligen igen kunskap om näringslära och bytte mest ut kött mot vegetariska alternativt som t.ex. qorn. Då var det enbart för att det kändes fel att äta djur. 

Jag känner att nu är det extra viktigt att kroppen får tillräckligt med vitaminer och mineraler så det krävs mer kunskap. Jag antar att jag får försöka byta ut och lägga till saker i lugn takt. Boken jag köpte som innehåller antiinflammatoriska recept innehöll en hel del vegetariska recept som jag vill testa. Så får väl ta hjälp av min boendestödjare så jag kommer igång.

Imorse blev frukosten en smoothie på havreyoghurt, banan samt vetegräs- och spirulinapulver. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0