MR

 

Jag var iväg till neuroradiologen på Karolinska nu på morgonen för att ta nya MR bilder på hjärnan. Måste säga att ibland flyter det på riktigt bra. Vi var där över en timme för tidigt eftersom vi tog sjukresa och man vet aldrig hur lång tid det kan ta, så det gäller att vara ute i god tid. 

 
Jag fick komma in rätt snabbt där så vi slapp vänta. Denna gång fick jag byta om till sjukhuskläder och som vanligt ska allt som är gjort av metall tas av. Den här gången behövdes ingen kontrast så jag slapp det.
 
Jag fick hjälp av två supertrevliga personer under undersökningen som pysslade om mig. Eftersom det är tredje gången i år som jag gör en MR så var jag helt lugn. 
 
Jag fick åka in lite längre i den här apparaten och jag fick något på fingret som såg ut som en sådan där pulsmätare. Den skulle mäta flödet, antar att de menade flödet av spinalvätskan. 
 
Måste säga att jag trivdes rätt bra där inne i tunneln, det var så himla svalt där inne och jag hade musik i hörlurarna. Den här gången kom jag ihåg öronproppar så ljudet var helt ok. Det kan ju låta en hel del men idag var det riktigt avslappnande. 
 
När jag var klar gick vi till neurocentrumet som ligger bredvid och fikade och jag beställde sjukresa hem. Känner mig riktigt duktig som bara drack te och inte tog något sött till. Vi slapp samkörning båda gångerna så det är jag tacksam för.
 

Nu tänkte jag äta lunch och vila. Sov bara fyra timmar inatt så behöver ta det lite lugnt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0