Min dag

Boendestödjaren som skulle komma vid 11 hörde av sig och bokade om till kl 14.00. Eftersom jag var påklädd och redo att göra något så lagade jag Tikka Masala, visserligen halvfabrikat men det är trevlig med lite omväxling. 


När boendestödjaren kom tog vi oss iväg till närbutiken och handlade några saker. 
Som vanligt när jag ska göra något så händer det något, är det inte ett urladdat bilbatteri är det hissen. När vi var på väg ut ur huset höll de på att fixa med hissen så den var tillfälligt avstängd. Eftersom jag har en moppe så är jag beroende av hissen. Som tur var fick vi bara vänta runt 5-10 minuter så det löste sig bra. När man ofta har otur så lär man sig att ha tålamod. 

Nu ligger jag i sängen och ska vila och då jag vänder mig om ser jag en spindel precis brevid mig. Förstår inte varför de alltid dyker upp vid min säng eller det gör jag väl. Min säng står vid altandörren så de smyger sig in den vägen. Det är inte trevligt, speciellt inte de här stora med långa ben. De små är bättre. Nu har jag iallafall släppt ut den på baksidan, förhoppningsvis stannar den där. 

Min inte så trevliga sängkamrat.
Maten jag testade



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0