2 dagar

Nu har det gått två dagar sedan jag var iväg på moxabehandling och jag märker inte av några extema biverkningar. Var lite illamående morgonen efter och jag är tröttare och orkar inte lika mycket. Så jag behöver tänka på att vila extra mycket. Det känns ungefär som jag tagit något lugnande. Men jag har ändå lyckats laga mat som planerat idag.


De positiva effekterna är att kroppen känns mjukare. Jag är rätt van vid att musklerna känns stela, framförallt på morgonen Så det är först när de är mjukare som jag egentligen tänker på att det inte ska vara så. 

Andningen är en annan sak som förändras. Den är inte lika ansträngd och ytlig utan djupare, det är möjligt att det är en av anledningarna till att det påverkar min ångest positivt för det mesta. Min hjärna är lite konstigt för den kan även få ångest för att kroppen känns för lugn. Det känns ungefär som om den varnar och säger åt mig att jag måste hålla mig uppmärksam för fara och då är det farligt att bli för avslappnad. Det här typen av ångest hade jag stora problem med när jag fick hjälp med att pressa ner kroppen i vila med hjälp av oxascand, så jag känner igen den ångesten väldigt väl. I längden hjälpte det ju faktiskt så tänker att det är något som jag kanske få gå igenom igen men nu med moxan och det känns definitivt som ett bättre alternativ. Kroppen ska och behöver inte vara i extrem larmberedskap hela tiden men det tar tid att programmera om signalerna. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0