Det positiva

Idag var jag iväg på behandling igen. Då kommer såklart frågan upp hur jag mått sedan vi sågs sist. Som vanligt blir det stopp i hjärnan när någon ställer en fråga så jag tänkte jag skulle tänka efter och skriva ner det positiva sakerna jag upplevt. 

👍Gladare. Jag känner mig allmänt gladare och har en mer positiv syn på framtiden. Jag tror att även folk i min omgivning märkt det. 

👍Mindre ångest, t.ex. när jag ska åka iväg och är skittrött. Det är ju något som brukar triggar min ångest enormt. Jag börjar få tillbaka mitt lugn vilket är väldigt skönt. Min oro för saker är inte riktigt lika stark. Här känner jag att även fastställandet av ME-diagnosen spelar in såklart. 

👍Öppnare. Jag är en person som varit och fortfarande emellanåt är rätt stängd och blyg. Processen med att bli öppnare började redan när jag blev sjuk 2011. Min situation har krävt att jag blivit öppnare och jag upplever att moxabehandlingarna har gett mig extra skjuts. Så det är något som jag hoppas håller i sig. 

👍Energi. Jag tycker jag upplever att jag emellanåt har mer mental energi, speciellt direkt efter behandlingen. Men jag vågar inte riktigt säga hur det ligger till eftersom jag även kan känna att jag har mer energi när jag går på adrenalin. Så på den här punkten är jag försiktigt optimistisk. Här får tiden avgöra helt enkelt. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0