Hemtjänst

Idag ringde de från kommunen och frågade om det inte var bättre att utöka boendestödet än att ha hemtjänst. Å visst det vore ju en bättre lösning om det inte vore för att jag fysiskt inte kan vara på benen. Det hjälper inte mig att boendestödjaren kommer oftare eller längre tid utan det skulle bara göra mig sämre. Så det är inte ett alternativ som fungerar tyvärr.


Just nu har jag boendestödjaren 45 minuter i veckan. Torsdagarnas aktivitet dvs städning med boendestödjaren innebär i stort sätt alltid att jag inte orkar göra något alls på helgen så min plan att ta moppen till syrran i helgen blev ju inte av. Det tar helt enkelt för mycket energi av mig. All energi går åt till att hålla ordning i hemmet och det gör mig väldigt isolerad och jag är tillräckligt isolerad som det är.

Förklarade att boendestöd innebär att jag måste vara aktiv och att det är det som är problemet. Så hon skulle ta det med sina kollegor igen och höra av sig till mig. Så det är bara att hålla tummarna. 

Nilla
2017-10-09 @ 10:54:41
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det låter ju helt klart som att det är hemtjänst och inte boendestöd du behöver mer av. Jag håller tummarna. Kram

Svar: Tack. Ja vi får se vad de kommer fram till.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0