Lördagsnöje

Grannarna mina festar. Mitt lördagsnöje är att titta på små hus på youtube, haha. Jag har ju en förkärlek till dem. 

 
Jag hoppas och väntar på att det ska bli standard att man bygger några små hus när man bygger nya bostadsområden. Tror det skulle vara intressent för många. Även om man lever ensam kan man vilja ha ett eget litet hus och med tanke på vad hus kostar idag är det här en bra lösning. 
 
Jag fastnade för det här huset. Stora glaspartier gör att det inte känns så klastrofobiskt, vilket skulle vara ett måste för mig. Det känns större i och med att man kan öppna upp när vädret tillåter. Däremot skulle jag enbart ha altanfönster på en sida så jag kunde ha en soffa. Dessutom är det ur Feng shui inte bra att ha två dörrar/fönster mitt emot varandra på det sättet eftersom qin då bara rusar snabbt och rakt ut istället för att cirkulera i hemmet. Det blir som ett korsdrag energimässigt. Modernt kombinerat med barnwood gillar jag så det är ett plus. 
 
Frågan är bara var jag skulle ha alla mina grejer, haha. Sängloftet är något för trångt för att jag ska vara helt bekväm med det. Men ärligt, tycker det verkar så skönt att leva avskalat. 
 
Så nu är det bara att vänta på att mina små drömhus blir standard i bostadsområden. Helst ska det ha en liten tomt så jag kan odla. 
 
- Mitt lilla drömhus



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0