Shopping och tarot

Även om jag inte orkar göra annat än att ligga i sängen idag så har jag lyckats shoppa. Det där med nätshopping är ju både bra och dåligt men idag var det bra.

 
Jag har beställt ett nytt batteri till mobilen. Jag anväder min mobil till rätt mycket och den har laddats x antal gånger. Nu har batteriet gjort sitt och behöver bytas ut. 
 
Mitt andra köp är väl inte direkt nödvändigt men jag har tagit upp mitt intresse för tarot. Min gamla kortlek är säkert mer än 15 år och inte direkt en bra kortlek. Korten mellan 1-10 visar bara antalet i sviterna. Så  vill man som jag inte enbart lära sig vad korten säger genom att läsa en bok, utan genom att även tolka bildernas budskap så fungerar inte den leken alls. 
 
Jag beställde därför en Rider-Waite Radiant lek. Jag beställde även Doreen Virtues Romance oracle card. Jag tycker den är så fin så jag slog till och köpte den med. 
 
Tänk vad bra det är med internet när man ska lära sig något. När jag var 14-15 år fick jag lära sig kortens betydelse genom att läsa böcker. Nu kan jag kolla på Yotube och lyssna på poddar. Det är perfekt eftersom jag vill läsa av korten mer intuiativt. Min favoritkanal på youtube är eat read love. Tycker han har så härlig energi och jag gillar hans sätt att läsa av korten. Jag skulle vilja köpa hans nätkurs men lyckades inte när jag försökte och nu har jag inte råd. Så jag får fortsätta lära mig genom att kolla på hans videoklipp. Han är specialicerad på kärlek för tillfälllet men det finns många andra bra kanaler att titta på också. 
Nilla
2017-09-21 @ 11:48:15
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Vad spännande, det är så kul med tarot kort. Kram

Svar: Ja det är verkligen roligt.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0