Slöseri

Skrev ett inlägg som försvann, så irriterande. Så det får blir en förkortad version.


Jag ringde försäkringsbolaget angående min surfplatta men självrisken var som förväntat högre än värdet.

Tydligen är den här skärmen dyr att byta och det är svårt att hitta reparatörer i närheten. I centrum tar de 1400 kr för skärmbyte, alltså lika mycket som plattan är värd nu efter 10 månader.

Jag förstår mig inte på den här slit och släng metaliteten där det kostar mer att laga något än att köpa nytt. Plattan är ju inte ens ett år. Resultatet blir att folk slänger surfplattor som skulle vara helt fungerade efter en reparation på typ 20 minuter. Hur sjukt är inte det? Jag hoppas verkligen att det reparationavdrag som föreslagits blir verklighet. Det ska såklart löna sig att laga saker.

Så nu står jag också inför ett beslut. Ska jag betala 1400 kr för en reparation eller ska jag kasta bort naturresurser som vi redan överutnyttjar? Det lutar åt reparation men just nu har jag inte råd. Jag ska få låna mammas så länge men vill inte lägga beslag på den hur länge som helst.

Nilla
2017-09-11 @ 15:02:51
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det är verkligen sjukt vilket slit och släng samhälle vi har.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0