Good morning


Jag vaknade på bra humör idag och mår hyfsat okej efter gårdagen. Planen idag är vila, ringa och boka tid på Vårdcentralen, skicka iväg matbeställningen som redan är klar och titta lite på YouTube

Jag hittade en jätteintressant youtubekanal igår. Det är föreläsningar av en akupunktör. Han tar upp kinesisk medicin bl.a. de fem elementen hur de är kopplade till varandra, vilket även då såklart innebär hur organen är kopplade till varandra. 

Han tar upp diagnostisering. Det finns flera olika sätt att diagnostisera och han tar upp känslor, pulsdiagnostik och tungdiagnostik. Han tar även upp hur man stärker och dämpar när man sätter nålar m.m.  

Han tar dessutom upp mat och örter. Det är verkligen superintressant och jag fick lite aha upplevelser. Förstår lite mer om hur man kan veta hur man ska behandla någon. Nu har jag med mitt minne glömt mycket sedan igår så jag får väl titta flera gånger så kanske något nytt fastnar varje gång. Jag är lite intresserad av att utbilda mig om jag får tillbaka tillräckligt med kraft och ekonomin tillåter det. 













Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0