Träsktroll

Så här snygg är jag just nu, haha. Kände mig bättre idag så jag tog tag i hennafärgningen. Det stämmer helt klart att det är besvärligare än att färga med kemikalisk hårfärg. 

Först så smälte jag hennan genom vattenbad och lite kokande vatten i hennablandningen. Sedan hällde jag över smeten i små plastpåsar som jag använde för att spritsa ut geggan i håret. Kan säga att det tog tid för mig, puh. Sedan var det dags att vira in håret i plast och torka bort färg i ansiktet. Nu när det är gjort så fick den varma badmössan åka på. Färgen utvecklas i värme så det är bra att ha mössa på sig. Nu kommer den långa väntetiden, fyra timmar tänkte jag köra. För mig är det rätt bra eftersom jag verkligen behöver återhämta mig efter geggandet. 

Håller tummarna att det blir bra eftersom jag aldrig gjort det här tidigare och jag är inte den som testar med en hårslinga innan utan jag kör på. Kom på att jag inte tog någon bild före men jag återkommer med resultatet. 
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0