Tuff start

Denna dag fick en tuff start. Farmors hemtjänst ringde mig och berättade att farmor åkt i till sjukhuset igår kväll. Eftersom det var trygghetsjouren som hjälpt farmor så hade de ingen information alls. Så jag fick börja ringa runt. Ringde Karolinska och Danderyd först men där fanns hon inte. Då kom jag på att hon kan vara på geriatriken på Löwet och det stämde så nu vet jag var hon är. Fick prata lite med henne och jag lämnade mitt telefonnummer. Det märks att hon är svag nu, hon orkar inte prata i telefon. Tror jag ska skjuta upp besöket till Sköndal och åka och hälsa på henne istället den här veckan. Det känns som att det gäller att ta vara på tiden nu, tror det börjar bli dags för henne att gå vidare
Nilla
2018-08-13 @ 12:40:08
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Nej men så bökigt att behöva ringa runt och kolla var hon är. 😍

Svar: Ja det är lite bökigt, speciellt när man inte vet något om hennes mående. Men personalen var hjälpsamma och nu känns det bättre. Nu vet vi var hon är och att hon har människor runt sig. Det känns betydligt bättre än när hon är ensam hemma där ingen har ordentlig koll på henne.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0