Sköndal

Idag var jag iväg till Stora Sköndal igen och träffade fysioterapeuten. Besöket kändes bra, vi ändrade bara lite på rörelserna och lade till en andningsövning. Jag är så glad att det fungerade bra att komma iväg eftersom morgonen inte började så bra med b.la. kraftigt illamående. Så tanken på att sitta i en taxi 50 minuter enkel väg var inte lockande men det gick bättre än förväntat. 

Jag hade med mig både mamma och rullstolen men den här gången gick jag alla sträckor för att se hur det skulle fungera att åka själv. Kan jag gå själv en dag som denna så ska jag klara av att fixa att åka dit själv nu. 

För mig innebär det även en mental ansträngning eftersom jag fortfarande känner oro att kroppen ska lägga ner helt plötsligt när jag är ute ensam. Men personalen är så bra så det gör mig lugnare.  Jag behöver verkligen arbeta med att lita på min förmåga och inte fastna i mina rädslor och mitt tidigare mående. 

Så med besöket, silvermedaljen i skidskytte och vinsten i hockey så har det varit en riktigt bra dag. 





Nilla
2018-02-12 @ 19:42:40
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Vad skönt att det gick bra ❤

Svar: Ja, var lite orolig innan att jag skulle spy i taxin, haha. Det hade ju varit lagom trevligt. Men det hände som tur inte.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0