Unrest

Idag har mamma och jag tittat på filmen Unrest på netflix som handlar om sjukdomen ME/CFS. Vi tyckte båda att den är bra, den tar upp flera aspekter, hur det är att leva med sjukdomen, var forskningen befinner sig m.m. Den visar även att de drabbade består av vuxna, barn, kvinnor och män vilket är bra. Dessutom är Jennifer och Omar väldigt fina och deras sätt att tackla sjukdomen och livet känns fint och hoppfullt. 

Jag trodde faktiskt att filmen skulle vara jobbigare att se, så jag har skjutit på det lite men jag upplevde den mest som positiv. Jag har ju varit längst ner på botten i två omgångar så jag kände såklart igen hur tufft det är när man är riktigt dålig. Men jag tror jag har berarbetat det till viss del och numera klarar av att se hur jävligt det kan vara utan att få hemska flashbacks. 

Jag är väldigt glad att det går framåt nu och tacksam för alla som på olika sätt bidrar till att sprida kunskap. 

Sedan vill jag tacka mamma som hade med sig tulpaner till mig. Jag älskar blommor så nu kan jag ligga och titta på dem. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0