Första kunden

Idag har jag testat att ge akupunktur på min första "kund" på egen hand. Jag har ju tidigare bara testat på Tobias, akupunktören som hjälper mig. Jag kan lugna alla med att jag inte sätter några nålar i personerna jag ska öva på utan jag håller endast nålen mot huden.

Självklart var det mamma som fick agera försökskanin. Det är en bra person att börja med eftersom hon har ett öppet sinne. Måste säga att det gick hyfsat okej men det krävs mycket mer övning. Det är svårt att hitta känslan när man samtidigt ska fokusera på teknik men det kommer förhoppningsvis med tiden.

Tänker inte gå in djupt på detaljer när det gäller hennes hälsa av naturliga skäl utan bara skriva vad jag gjorde efter att ha känt på pulsen och bröstkorg/mage. 

Jag valde faktiskt att stärka två saker för hon har flera svaga pulspunkter eller vad man säger. Så det är svårt att avgöra. Först stärkte jag njurarna för den pulsen var svag samt att hjärtats puls också var svag och hon har kroniska sjukdomar sedan långt tillbaka. Sedan blev jag lite osäker på meridianerna. Hade tänkt fokusera på hjärtat men när jag tog hennes hand och skulle börja känna längs meridianen så sa hon att hon hade ont på stället jag rörde. Eftersom det är ett ställe hon brukar ha värk på så valde jag att gå på det. Tror det blev lungmeridianen om jag minns rätt, vilket känns okej utifrån symtombilden. Hur som helst kände jag inte direkt någon skillnad på pulsen efteråt och jag ville inte köra fler nålar. Däremot kunde vi båda känna en skillnad vid bröstkorgen så något verkar jag ha åstadkommit iallafall. 

Nilla
2018-07-04 @ 16:27:16
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Häftigt 😊

Svar: Ja det är spännande.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0