Förbannad

Jag kom in på en YouTube video av Pewdiepie. Jag har aldrig tittat på hans videor, jag tillhör väl inte direkt hans målgrupp. Men jag såg att han skulle ta upp klipp med en tjej som jag sett i ett tidigare avsnitt av Doctor Phil. 

Alltså jag blir så förbannad på denna man. Han hånar henne totalt. Till saken hör att denna tjej har om jag inte minns helt fel schizofreni, vilket innebär bl.a. vanföreställningar. Det är klart man måste kunna skratta åt knasiga saker men det här är över gränsen. 

Hans sätt att tala om henne är fruktansvärt, vilket tyvärr även speglar sig i kommentarsfältet eftersom folk hoppar på samma spår. Det är rent sagt skrämmande. Det här är ju inte bara kommentarer man säger till en kompis eller likande utan det här är något som är tillgängligt för alla, inklusive den här tjejen. 

Förstår att man vill väcka känslor men har man inte som vuxen ändå ett ansvar? Eller är människor så himla intresserade av kändisskap att de gör vad som helst för att locka följare? Klimatet på nätet är horribel och det är väl ändå vi vuxna som ska visa vägen. Skärpning!


Nilla
2018-07-01 @ 14:11:47
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Jag håller med. Är som att vett och etikett helt försvinner när folk är på nätet. Hur ska unga människor lära sig vad som är rätt och fel när vuxna är så omdömeslösa? Kram

Svar: Ja, det är helt sjukt hur människor beter sig. Tror det är första gången jag faktiskt rapporterade kommentarer. Helst skulle jag vilja att sådana här respektlösa videor togs bort helt. Man kan skoja om saker om det görs på rätt sätt men det här gick ju endast ut på att håna tjejen.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0