Dagens mat

Jag håller ju på med att förbättra min kost och eftersom jag behandlas av en akupunktör så försöker jag ändra min kost utifrån den diagnosen. Jag har för lite yin, för mycket hetta och jag behöver fylla på med qi. Så här kommer bilder från idag då jag lyckats lägga all min energi på maten.


Jag började dagen med te på lakritsrot.


Jag somnade väldigt sent inatt eller egentligen tidigt på morgonen, så jag sov till tolv. Därför blev det ingen frukost utan det första målet fick bli lunch. Jag gjorde ångkokta grönsaker. Broccoli, haricot verts, sparris, sötpotatis och zucchini. Till det blev det kidneybönor och en halv avokado. 


Mellanmålet fick bli ett äpple och ett glas med rödbetsjuice.


Till middag gjorde jag en väldigt enkel kikärtsgryta. Den innehåller förutom kikärtor, zucchini och kokosmjölk. Kryddningen kanske inte är den bästa för mig så jag tog endast lite paprika, vitlök och svartpeppar. Som ni ser så hade jag i curry också. Till det fick det bli en blandning av svart och vitt ris. Gjorde som vanligt tillräckligt mycket så jag kunde frysa in. Här gäller det att spara energi.


Avslutar dagen med nyponte och knäckebröd med den andra avokadohalvan.

Jag önskar att jag hade energi att laga mat varje dag men så är det inte för tillfället så jag jobbar vidare på att försöka hitta bra mat som går snabbt och som man kan frysa in. Jag behöver också bli bättre på att få i mig mer vatten så det finns en del att jobba på. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0