På äventyr

Idag kände jag mig bättre så jag tog moppen hem till farmor och hälsade på. Hon behövde lite hjälp så jag lade ett brev på postlådan och åkte iväg till Hemköp och handlade bröd och en glass till mig. 


Min hjärna får kortslutning i butiker, vilket triggar ångest hos mig. Det är så många intryck plus att de verkligen har gjort om i butiken sedan jag var där sist. Jag blir alldeles yr och borta i huvudet. Men jag skulle bara ha tre olika saker så det gick okej. Eftersom jag vet att intryck påverkar mig på det här sättet höll sig ångesten i schack. Så idag har jag definitivt gjort en exponeringsövning. Klapp på axeln på mig själv. 

Som vanligt är det någon som gillar och kommenterar min moppe, den här gången var det ett gäng killar på runt 10-11 år. De frågade hur fort den gick. 25 km/h svarade jag vilket de tydligen tyckte var häftigt, haha. De ville ha en för att slippa gå och jag skulle gärna slippa den och istället kunna gå. Haha, allt är relativt. Det är roligt att den är så fin. Det gör att det känns betydligt bättre att behöva hjälpmedel för att ta mig någonstans.

Sedan åkte jag tillbaka till farmor så det blev två turer i mördartrappan. Vi fikade och pratade. Jag stannade lite längre än vad som kanske är bra men det märks att hon blivit väldigt virrig och gammal så jag vill passa på medan hon finns kvar hos oss. På hemvägen tog jag några kort.


Jag tycker det är så härligt med öppna yter i naturen.

Nu är jag tillbaka i sängen och ska vila för imorgon har jag ett läkarbesök.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0