Virrig onsdag

Det här med att komma ihåg saker är svårt. Här kommer några exempel från min onsdag.

Jag handlade med min boendestödjare idag. Jag virrade runt här i lägenheten när hon ringde och sa att hon var utanför. Jag hittade inte mina nycklar, letade för att sedan hitta dem i jackan jag hade på mig. Men då upptäckte jag att jag inte längre hade inköpslistan så jag fick leta upp den och sedan var plötsligt mobilen borta. Insåg att den inte var så viktig att ha med mig så jag åkte iväg utan den. 

I affären pratar vi och jag berättar att jag planerat för handling idag eftersom jag får besök i helgen. När vid står vid mejerierna dyker en tanke upp "Men vänta nu, varför var det så viktigt att handla just idag? Här borde jag börjat misstänka att jag glömt något men det gjorde jag såklart inte. När vi stod i kassan börjar mitt alarm ringa, jaha där låg mobilen. Jag hade visst lagt mobilen i fickan inuti jackan. 

Nu klockan tolv på natten kom jag på varför jag planerat inköpen till just idag, jag skulle ju ta ut pengar till akupunkturbehandlingen imorgon. För att spara energi var min plan att slå ihop mina ärenden. Så bra gick det. Kom nyss på att jag glömt ta mina kvällsmediciner vid åtta så det är klart jag ligger här vaken. Ja en minst sagt virrig dag vilket brukar betyda att jag går på adrenalin. Hoppas jag lyckas somna snart. God natt på er. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0