PEM

Nu är symtomökningen här efter min utflykt till syrran i söndags. Inga jättejobbiga symtom men ändå väldigt begränsande. 

Hade jättesvårt att vara på benen igår kväll. Jag försökte laga bananpannkakor men fick avbryta flera gånger för att lägga mig ner. Gav till slut upp när jag lyckats steka hälften. Den ortostatiska intoleransen ökar alltid för mig vid PEM och kroppen vill inte vara i upprätt läge så det är bara att ligga ner. Kan bäst beskriva det som om kroppen skickar ut starka varningssignaler om att du måste lägga dig NU samt att det känns som jag ska tuppa av.

Idag är jag extra matt i kroppen, brukar vara det andra dagen efter jag gjort något. Det är lite som när jag var frisk och tränade. Då var träningsvärken alltid värst andra dagen för att sedan börja avta.  

Min plan idag är att vara så lite på benen som möjlig så kroppen inklusive musklerna får återhämta sig. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0