Rutiner

Jag har alltid varit en person som mått bra av rutiner. Jag gillar när jag har koll på läget men efter jag blev sjuk har det varit jättesvårt att ha dagliga rutiner. Det är många fler faktorer som påverkar mitt mående numera, vilket i sig påverkar dagsplaneringen. Ska jag t.ex. iväg på ett läkarbetsök, vilket jag ska imorgon så försvinner en hel dag och då är det svårt att komma ikapp. Min sömn är också lite jobbig eftersom jag ofta somnar olika tider vilket påverkar mitt schema.

När jag var hos arbetsterapeuten pratade vi bl.a. om rutiner och jag får nu fylla i en logg för att vi ska kunna få en överblick över hur energin används. Förhoppningen är att arbetsterapeuten och jag tillsammans ska kunna lägga upp en plan på hur jag ska fördela energin på ett så jämt sätt som möjligt. 

Jag hade inte tänkt klicka hem något den här månaden men jag behöver verkligen få in några rutiner så jag köpte en veckoplanerare. Det fick bli en whiteboard så att jag slipper skriva om saker varje vecka. Att ha det på mobilen fungerar inte lika bra för mig av någon anledning. Informationen fastnar inte lika bra helt enkelt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0