Plötsligt händer det


De som känner mig vet att jag kan ha en del otur men ibland kan även jag ha rejäl tur. Jag behövde ta mig till kiosken idag men jag sov bara ca 3 ½ timme inatt så jag låg och funderade på om jag skulle åka nu på förmiddagen eller försöka sova en stund och åka senare. Vid tio-tiden kände jag att "Nä jag måste jag åka nu." 

När jag kom ut så insåg jag att luften i däcken på min moppe blivit ännu mindre så någon mopedtur på hemvägen kunde det inte bli. Jag tänkte att nu måste jag höra av mig till min bror för han har tillgång till en kompressor.

När jag kommer ut från kiosken och ska åka hem kommer min bror körandes på vägen. Han vinkar och åker förbi men jag ser sedan att han vänder bilen och möter upp mig. Eftersom hans jobb har sitt garage där vi står så fick jag hjälp med att fylla på luft, så jag kunde ta mig en liten tur i solen iallafall. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0