Bökigt värre

Jag och mina syskon försöker ordna med farmors flytt. Det här samhället är definitivt  inte uppbyggt för gamla som dessutom inte har velat föja med i den digitala utvecklingen. Det krävs ju BankID för allt och vi skulle behöva ta oss till banken men hur det ska gå till har jag ingen aning om. Det kommer inte att fungera i någon av mina syskons bilar och ska vi fixa färdtjänst måste hon åtminstone åka och ta kort så det blir moment 22. Lösningen blir kanske att ta med henne på en av mina färdtjänstresor och åka till banken. 

Så det gäller att ha så mycket som möjligt i ordning när man blir gammal eller sjuk. Tacka ja till hjälp när du fortfarande är i ett läge där det går. Tänk på att ha en pärm med all viktig information som anhöriga lätt kan få åtkomst till annars blir det väldigt bökigt för de anhöriga. Jag ska själv ta tag i det. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0