Besök av arbetsterapeut ♿

Idag fick jag besök av en arbetsterapeut. Nu ska jag få låna en transportrullstol så att jag ska kunna ta mig någonstans i fall det behövs. Ska använda den till att ta mig ut korta stunder på gården också. 

Det är blandade känslor inom mig just nu. Det känns jobbigt för jag måste erkänna hur dålig jag är, samtidigt ger det hopp om att jag ska att kunna komma ut utanför dörren. Måste nog bara vänja mig vid tanken. 




Annica
2015-04-20 @ 21:49:59
URL: http://www.annicaslivvidhavet.blogg.se

Det där känner jag igen. Kände likadant när jag fick rullstol. Att så där sjuk är jag inte.
Men det är verkligen skönt att kunna komma ut mer och längre sträckor.

Svar: Ja som det är nu kommer jag inte ut alls så det kommer att underlätta. Nu hoppas jag bara att hjärnan ska klara av olika stimuli bättre så att den inte stänger ner så fort jag försöker ta mig ut.
Thérese

Nilla
2015-04-21 @ 10:35:01
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Det tar ett tag att vänja sig men det ger många fördelar att ha tillgång till rullstol <3

Svar: Ja jag hoppas kunna komma ut iaf korta stunder i sommar. Fick ett samtal nyss om att jag får den redan idag. Så här går det undan.
Thérese

Anonym
2015-04-23 @ 16:54:55

Ja,det tar allt ett tag att vänja sig,jag hatade den i början,ovan vid att folk glodde och att jag inte såg mig själv som sjuk. Men det har lättat.Jag ska nu äntligen få en elrullstol,förutom att jag inte klarar av att förflytta mig många meter och eftersom jag har svag armstyrka så jag orkar inte rulla den själv. Det ska bli underbart!! Jag blev också hemskt yr i början. Men det har också gett med sig.Fördelen på sommaren är ju att man kan lägga sig och vila överallt om man behöver:-)Lycka till!!

Svar: Är nog mest orolig över hur andra ska reagera, vilket är dumt egentligen. Har fått lära mig att vända på tankar och tänka "Hur hade jag tänkt om någon annan i samma situation?" Självklart skulle jag tycka det var toppen med alla slags hjälpmedel, din elrulle t.ex. Det är ju jättebra att du kommer kunna ta dig ut själv. Är verkligen glad för din skull. Det betyder mycket att få komma ut i naturen. Jag får väl se till att packa en akutväska med vatten, energibar och filt så kan jag vila var jag vill.
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0