Röstat


Idag kom mamma förbi eftersom jag skulle hjälpa henne med en sak. Vi passade på att först åka och rösta. Tidigare har jag alltid röstat på valdagen men i år kändes det säkrare att förtidsrösta eftersom jag har läkarbesök både den 10:e och den 11:e. 

Det känns inte riktigt lika högtidligt att förtidsrösta men jag är glad att man kan göra det. Kön var inte lika lång som den varit på valdagen vilket är ett plus. Men det var ändå en strid ström av människor så det verkar som att många väljer att just förtidsrösta. 

Det här året har det varit extra svårt att välja parti till riksdagen men nu är det gjort. Däremot var det betydligt enklare till kommun och landsting eftersom jag personröstade.
Jag är en person som har hoppat mellan olika partier tidigare och så blev det även denna gång. Jag räknade ut att det blir 5:e gången som jag röstar eftersom jag hade tur och fick rösta första gången när jag var 18 år. 

Hoppas att ni har lyckats bestämma er för vilka ni vill rösta på. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0