Besök av arbetsterapeut

Jag har glömt att skriva här att jag hade besök av en arbetsterapeut i onsdags. Hon var här för att jag ska ansöka om en elrullstol så att jag kan ta mig ut på saker. Nu är jag beroende av att någon drar mig och jag vill kunna vara självständig. 

Jag behöver i nuläget tacka nej till saker pga transportsträckor.  Dessutom tycker jag det känns lite jobbigt mentalt att någon måste dra på mig. Jag vill kunna ta mig dit jag vill på egen hand. 

Jag kan gå en liten bit som t.ex idag i affären men tanken är att jag ska spara energi och det går inte ihop med att jag går.  Det är något som tar mycket energi av mig. Som idag blev det ju endast handling gjort och sedan har det varit sängläge.  Ifall jag hade rullstol hade jag kanske orkat något mer. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0