Sömn

Jag är inne i en period där sömnen inte fungerar trots sömntabletter. Kan och vill inte öka på dem heller då jag tål mediciner dåligt. Så det är bara att bli stenhård med min sömnhygien igen. 

Jag gick i kbt för några år sedan. Då fick jag lära mig att: 

-sängen är endast till för sömn. 
-lägg dig och gå upp samma tid varje dag.
-Ingen tv, dator ellet mobil två timmar innan läggdags.
-nedsläckning av lampor en timme innan läggdags.
-inte titta på klockan under natten.
-ligg inte kvar i sängen om du inte kan somna
-aktivera dig på dagen, se till att få dagsljus. 
-oroa dig inte för sömnen (lättare sagt än gjort)

Följer jag då detta? Haha nej. Måste skärpa till mig rejält. Ska ändra på det jag kan nu.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0