Kan andas ut

Nu har jag fått besked från neurokirurgen att det inte blir någon operation för min hydrocefalus i nuläget. De tror inte en operation skulle kunna förändra mitt mående i den grad att det är värt en operation. Så planen är en ny MR nästa år för att se om det skett någon förändring, om så är fallet blir det troligtvis operation då. 


De kan inte förklara varför eller när det skett en sammanväxning i kanalen. Men läkaren menade att det är mycket möjligt att det skedde runt 2011 när jag först blev dålig. Det kan vara medfött men det kan även bero på en infektion m.m. Det får mig såklart att undra om både sammanväxningen och min misstänkta ME är en följd av just en infektion. Blev ju akut dålig under sommaren 2011. Funderar på om jag kan åkt på något i stil med hjärnhinneinflammation. Symtomen stämmer ju in rätt bra. Tyvärr togs ju ingen MR eller prov på ryggmärgsvätskan då trots mina symtom, utan det var ju ångestspåret som gällde. Har även läst att man kan få psykiska problem som te.x
ångest vilket också stämmer in. Fick ju så otroligt många olika symtom på bara några dagar.

Jag är så glad att jag slipper en operation, har verkligen bävat för det. Själva operationen är väl inte särskilt komplicerad men vill helst inte låta någon gå in i mitt huvud och borra. Den tanken känns inte så trevlig och jag är dessutom rädd för att sövas. För att inte tala om risken för försämring pga av en operation och sjukhusvistelse. Så det är bara att hålla tummarna att det förblir som det är nu. Jag kan nu även tala om för ME läkaren att de inte tror mina symtom beror på min hydrocefalus, de kan inte säga att det inte påverkar men det bör inte vara orsaken till problemen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0