Provtagning

Idag var det provtagning på schemat. Fick vänta säkert tio minuter medan sköterskan gick iväg och letade reda på hur ett av proverna skulle tas. Det var tydligen ett som de inte tog så ofta. Det är tur jag börjar bli van med blodprov. Hade jag behövt vänta på det sättet framför alla provrör för något år sedan hade jag blivit rejält nervös. Nu blev jag bara nyfiken och undrade vad det var för underligt prov. Men jag glömde bort att fråga. Haha. Denna gång blev det elva rör. 


Efter åkte vi till caféet som ligger brevid labbet. Vi åt frukost och jag fuskade med en vanlig smörgås, varm choklad och juice. Brukar undvika gluten men fuskar ibland. Det är svårt att äta ute annars och det är inte alltid lätt att ha koll på alla ingredienser i mat. Jag har ju inte celaki utan testar den kosten för att se om det kan få mig att må bättre. Hur som helst var det mysigt att fika även om mamma höll på att få böter, haha. Tydligen är den parkeringen en lastkaj mellan 8-12. När vi ställde oss där stod det andra bilar där, så det var inget vi tänkte på. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0