En riktigt bra dag

Idag har jag en bra dag så tänkte jag skulle beskriva hur den kan se ut. Vet inte om någon är intresserad av det, haha. Men jag använder främst bloggen för att kunna följa hur mitt mående förändras. Då kör vi.  


9.00 Jag vaknade, tog medicinen och fortsatte vila. 

9.10 Tittade på mobilen. Ser att min kompis som skulle komma över imorgon fortfarande är hemma med sjuka barn. Så vi får skjuta upp besöket. 

9.30 Eftersom jag inte får besök imorgon så bestämmer jag mig för att lägga energin på en snabb dusch. Tänker att min boendestödjare ska slippa stå ut med en oduschad Thérese idag.  

10.00 Boendestödjaren hörde av sig om vilken tid han skulle dyka upp.

11.30 Porttelefonen ringer oväntat. Går ner och tar emot mitt paket.

12.00 Boendestödjaren ringer och hör med mig om han kan komma om tjugo minuter istället. 

12.30 Vi hjälps åt att städa, pratar och kastar sopor. (45min)

13.30 Mathem kommer med min mat. Plockar in varorna. 

14.00 Lagar en sen lunch. (Värmer mat i ugnen samt kokar potatis.)

14.45 Nu är energin slut så det blir vila resten av dagen. 

Så här kan en bra dag se ut men jag har i stort sett bara vilat i tisdag och onsdag och då kan jag bli belönad med lite energi. Men nu är jag så trött. 

 Hoppas att ni också har en bra dag. 

Och nu 15.30 kom jag på att jag glömt ta medicinen vid elva. Så kan det gå. Missar alltid något. 😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0