Nytt sätt

Jag är så glad över att jag hittat ett nytt sätt att arbeta med tarot. När jag försökte lära mig i tonåren så trodde jag att jag behövde memorera alla kortens betydelse, dvs hela 78 stycken. Det kändes rätt övermäktigt. Nu vet jag att det är mycket enklare att gå efter vad bilden på kortet säger dig. Jag vill såklart läsa på och lära mig kortens betydelse för att kombinera det med min egen känsla men man kommer rätt lågt med sin intuition.


De olika läggningarna jag använde är också mer avancerade än vad de behöver vara. Med t.ex. det keltiska korset behöver man ha koll på kortets placering och de är rätt många kort för en nybörjare. Jag märker nu hur långt man kan komma med bara två, tre kort och då är det inte bara läggningen dåtid, nutid och framtid man kan använda. De gör det även enklare att se hur kortet samspelar eller vad man ska säga. Jag har en hel del att lära mig men kanske blir det en spåtant av mig ändå. Haha.

Nilla
2017-09-24 @ 17:33:20
URL: http://mittlivmedme.blogg.se

Heja dig, det kommer att gå strålande.

Svar: Tack 💜
Thérese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0