Behandling och mat

Idag fick jag besök hemma av akupunktören. Han moxade nio gånger på du4 punkten. Jag har för mycket hetta och för lite grundenergi. Så jag tänkte att jag ska försöka göra det jag kan för att stärka min kropp och själ. 

Jag laddade ner en app som heter Chinese nutritional strategies för ett tag sedan. Med hjälp av appen kan man se vad man bör äta och undvika utifrån kroppens mående. Min tanke är att jag ska försöka få ihop maträtter som stärker yin och dämpar hetta. Så idag när jag beställde mat så utgick jag från min lista. Jag hoppas att jag med tiden ska få till en bra veckomeny som passar mig.

Efter jag fixat med matbeställningen tog jag mitt Qi Gong pass. Jag gör endast de första övningarna i nuläget eftersom det är rätt tufft för mig att stå med armarna över huvudet. Men jag både fyller kroppen med qi och rensar på den korta stunden. Vet att man kan göra det i tanken också, så egentligen går det att göra hela passet men jag minns inte riktigt allt. Jag behöver fräscha upp minnet för att det ska gå. Dessutom tar det verkligen emot av någon anledning. Det känns mycket enklare med meditation i nuläget. 

Nu ska jag värma min lunch och sedan blir det vila. 

Här är en länk om man vill testa att äta utifrån kinesisk näringslära.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0