Besök

Idag fick jag besök av min kompis Sofie. Det var extra trevligt eftersom vi inte ses så ofta. Vi åt lunch ihop och pratade en massa. Känner mig riktigt stolt att jag orkade fixa lunchen helt på egen hand. Sist hon var här beställde vi nämligen hämtmat. 

Jag rotade fram lite kurslitteratur ur förrådet eftersom Sofie ska börja plugga till speciallärare nästa vecka. Det är samma kurs som specialpedagogerna läser första terminen så jag har en hel del böcker på det området. Tyvärr verkar de ha hunnit byta ut en del men jag hade iallafall två böcker från listan plus en extra som hon kommer behöva. 

Klockan två behövde hon gå för hon skulle hämta F från skolan. Det passade ju väldigt bra eftersom tjejen från hemtjänsten kom vid halv två så vi satt ute på min baksida och pratade den sista halvtimmen. När Sofie hade gått bytte jag samtalspartner och pratade med tjejen från hemtjänsten istället, hon var supertrevlig.

Nu tänkte jag vila eftersom jag varit ovanligt social idag och det tar på krafterna. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0