Besökt farmor


Idag blev jag upphämtad av syrran och E. Vi var iväg en sväng till farmor. Jag fixade med hennes räkningar, skrev en inköpslista och hämtade några papper från kommunen. Det är så himla sjukt att man själv måste hämta in offerter vid bostadsanpassning, så jag får göra det åt henne. Tycker att kommunen bör sköta det på egen hand. Hur ska en person som snart fyller 87 år klara av det när hon inte ser något? Det gäller att man har anhöriga eller vänner som sköter saker åt en när man är gammal eller sjuk.

Nu sitter jag på ICA i centrum och väntar på taxi. Jag hade ett ärende här så jag bad syrran och E att släppa av mig. Det är lite av en exponeringsövning för mig att stå och vänta i kö, speciellt i rusningstid. Det brukar göra mig lite svimfärdig men det gick bra denna gång. Det jobbiga är att det var 50 minuters väntetid till taxin. Jag skulle ha tänkt på det och beställt färdtjänst redan när jag var hos farmor och inte när vi åkte därifrån. Men nu är det bara 10 minuter kvar om taxin kommer i tid. 

Uppdatering
Taxin kom i tid och chauffören var jättetrevlig. Nu är jag hemma och äter middag. Idag får det bli en fruktmiddag med granatäpple, melon och banan. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0