Henna

Idag tog jag tag i hårfärgningen. Det är lite mer att fixa när man färgar med henna så jag gjorde ordning hennan tidigare idag. Det finns olika råd om hur länge hennan ska dra innan färgning men jag orkade inte vänta längre så jag slängde i geggan nu vid 17-tiden. 


Nu ser jag ut så här, haha. Om någon undrar så är håret inlindat i plastfolie, sedan har jag en badmössa för att vara på säkra sidan eftersom hennan färgar av sig så snabbt. Sist men inte minst åkte en mössa på eftersom färgen behöver värme för att utvecklas på ett bra sätt. Nu ska jag vila 3-4 timmar medan färgen gör sitt. Jag är verkligen skittrött idag så det behöver jag om jag ska orka skölja ur den här sörjan ur håret. 


Det blev en del över så jag fyllde spritspåsarna som jag köpte samtidigt som hennan. De har åkt in i frysen. När det är dags att färga utväxten är det bara att ta fram en påse, väldigt praktiskt. 

Håll tummarna att det blir bra. Det är en ny färg och jag provfärgar aldrig en slinga innan utan chansar och hoppas på bra resultat. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0