Dragonmoxa omgång 3

I lördags fick jag min tredje behandling med dragonmoxa. I det här inlägget tänkte jag försöka beskriva hur jag mådde innan, under och efter behandlingen.

Efter den andra omgången kände jag mig stark så jag var ju ute och gick 600 meter dagen efter, plus att jag var iväg flera timmar dagen efter det. Jag kraschade rejält i veckan, antagligen pga överansträngning, vilket kanske inte är så konstigt. 

Jag funderar även på om inte behandlingarna faktiskt gör att jag får tillbaka gamla symtom som jag inte haft på länge. Jag upplever att även dragonmoxan gör att mitt mående svänger ungefär som en pendel. Först mår jag bättre och sedan svänger det, för att till sist stabilisera sig igen.

Mina kraschsymtom denna gång var att jag kände mig helkonstig, svag, full av adrenalin och ångest samt som om jag inte riktigt var i min kropp. Den känslan hade jag när jag insjuknade och under en lång tid när jag var som sämst. Den här gången vände det väldigt snabbt tack vare att Tobias behandlade mig. Så jag har faktiskt lärt mig en del pga kraschen. Nu förstår jag varför jag mår på det viset och hur jag kan bryta det på egen hand, vilket är jätteskönt för det är riktigt otrevligt.

I lördags testade vi att först stärka kroppen genom att moxa på Du 4 för att kroppen bättre skulle orka med läkningen. Den här gången kände jag som tidigare mest värme i högerbenet. Det verkar som jag mår bra när moxan ligger på njurarna. Jag upplever också att jag känner mig starkare under och efter behandlingen vilket är en härlig känsla. När vi moxat klart så fick jag känna på värmen som kommer från ryggraden. Det känns som hela ryggraden värms upp inifrån, nästan så att det bränner men på ett behagligt sätt. Det höll i sig en stund. 

Den här gången försöker jag vila så gått det går efter behandlingen istället för att ge mig ut på promenader, haha. Precis som förra gången kändes kroppen tung dagen efter men jag hade inte alls samma sjukdomskänsla, kanske pga att vi stärkte kroppen innan. Det känns att kroppen behöver vila mer vilket gör att jag blir något tröttare och lättare överanstränger mig. Efter utflykten igår kände jag mig lite som under förra kraschen men på en lägre nivå men det kan ha flera förklaringar. Jag mådde iallafall mycket bättre efter fotbadet med ingefära. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0